Kantava voimamme on asiakas

2 min lukuaika

Kasvun keskellä

Voima on jotain ihmeellistä ja selittämätöntä. Se liittää ja sitoo ihmisiä yhteen ponnistelemaan yhteisten arvojen ja tavoitteiden puolesta, kokemaan yhteenkuuluvuutta ja työskentelemään aidosti yhdessä. Se on kipinää, innostusta ja innovaatioita.

Suvi Anttila blogikuva2000x1500

Voima synnyttää luottamusta ja kunnioitusta sekä muodostaa yhteisöjä. Yhteiset kokemukset, haasteet ja saavutukset hitsaavat ihmisiä vahvasti yhteen ja kantavat entistä parempiin saavutuksiin ja tulevaisuuteen. 

Ymmärrys on voiman ansiosta vahva ja kestävää ja se myös lisääntyy ja muuttuu koko ajan. Verkostot syntyvät voimasta ja sen säteilystä, vetovoimasta. Voima saa meidät hakeutumaan niiden ihmisten seuraan, joista saamme energiaa, voimaa, ajatuksia, ideoita ja tukea arkeen.

Meillä se voima on aidosti asiakkaamme. Voimme sanoa sen ylpeästi ääneen ja allekirjoittaa.

Sen kuulee ja näkee asiantuntijoidemme tavasta kertoa asiakkaidemme onnistumisista ja saavutuksista sekä siitä tyytyväisyydestä, että ovat voineet auttaa heitä omalla asiantuntijuudellaan tai monialaisten tiimin saumattomalla yhteistyöllä. Vahva asiantuntemus on voima, jolla asiantuntijamme jaksavat ja kehittyvät eteenpäin.

Se ilmenee pohdinnoissa, mitä asiakkaamme tarvitsevat, miltä tulevaisuus näyttää ja miten auttaa johtamisessa, taloudessa ja tuotannossa. Se on arkisia asioita ja pitkäntähtäyksen suunnittelua eri tuotannonaloilla ja miten tehdään toimivia, käytännönläheisiä, asiakkaista ja heidän yrityskokonaisuudesta lähteviä strategioita ja niistä johdettuja toimintasuunnitelmia. Se on myös uusia liiketoimintamahdollisuuksia ja monialaistamista lisätulojen aikaansaamiseksi.

Yhtä vahva voima sitoo meidät yhteen yrittäjä- ja yritysjäseniimme. Heille haluamme tarjota ammatillista voimaa ja näkymää, jotta he jaksavat yrittää. Jäsenyys on myös tuikitarpeellisia verkostoja. Tukiverkostoja, joita me kaikki tarvitsemme.

Asiakaslupauksemme, Luotettavaa kumppanuutta, edelläkävijyyttä ja ratkaisuja ohjaa tekemistämme ja se pitää lunastaa päivittäin asiakkaidemme kanssa. Asiakaskokemus on ProAgrian ytimessä ja uudistaessamme ProAgrian brändiä totesimme, että brändi lupaa ja asiakaskokemus lunastaa. Näin ykkösrintamamme on asiantuntijamme, jotka kohtaavat asiakkaitamme monta kertaa päivässä.

Jokainen organisaatio asettaa asiakkaan keskiöön, jos haluaa olla olemassa ja menestyä. Kuunnella asiakasta aidosti, muuttua ja kehittyä ajassa palvelemaan yhä paremmin ja tuottamaan asiakkaille selkeää lisäarvoa. Esimerkiksi oikealla viljelystrategialla tai eläinten ruokintaa muuttamalla on saatavissa merkittävää lisätuloa, mitkä kannattaa napata osaksi kannattavuutta omassa yrityksessä. Tilitoimistopalveluista puhumattakaan, joka luo varman pohjan yritykselle ja kytkeytyy tuotannon tekemiseen. Voima on se, mitä tarvitaan, koska matkaan tarvitaan pitkäjänteisyyttä ja tahtoa viedä kehitystä eteenpäin omassa yrityksessään ja myös meillä asiakkaiden hyväksi.

ProAgriana täytimme tänä vuonna 227 vuotta. Merkittävä matka suomalaisen maatalouden ja maaseudun kehittämisessä. Voimme sanoa, että matka on ollut hieno ja olemme saaneet olla monessa mukana asiakkaidemme ja koko yhteiskunnan rinnalla rakentamassa maailman puhtainta ja elinvoimaisinta maaseutua. Tätä työtä haluamme tehdä jatkossakin. Kiitos teille asiakkaamme.

Onnistumme yhdessä!

Suvi Anttila
yhteiskuntasuhde- ja vastuullisuusjohtaja
ProAgria Keskusten Liitto