Megatrendit ja kuluttajatieto
1 min lukuaika
Tulevaisuusvalmennuksen osio
Megatrendit ja kuluttajatietoa päätöksenteon tukena
Haluatko olla tulevaisuuden tuottaja tai ruokayrittäjä suomalaisessa ruokaketjussa?
Tarjoamme Tulevaisuusvalmennusten hyötynä
- Kuluttajan ostotietoa ja tulevaisuuden trendejä
- Asiakasymmärryksen vahvistumista – kuka on minun asiakkaani nyt ja tulevaisuudessa?
- Liiketoiminnan suunnittelu ja kehittäminen perustuu asiakasymmärrykseen - ja sen kautta kannattavaan toimintaan
- Millä perusteilla asiakkaat valitsevat suomalaisen ruuan ja lähiruuan?
- Markkinointiosaamisen lisääntyminen
- Jatkotyöskentelyssä ProAgrian asiantuntijoiden osaamisen, kaupan kontaktit ja verkostot
- Suomalaisen ruuan menestystarinoita esille S-ryhmän, ProAgrian ja Maa- ja kotitalousnaisten medioiden kautta
- Lisävalmiuksia viestiä kuluttajille vastuullisesta ruuantuotannosta – yritysimagon vahvistuminen
Seminaari ti 14.1.2020 klo 10 - 15 Hämeenlinna, Hauho, Hahkialan Kartano, Hahkialantie 30
Asiakasymmärrys haltuun – tulosta tulevaisuuden ruokayrittäjänä/maatilana
- Ruokailmiöt – näkymiä ruokavalintoihin
- Kuluttajaryhmien odotukset, asiakasymmärrys ja –ryhmät
- Kuinka paljon vähittäiskauppa ostaa pk-sektorilta tällä hetkellä Suomesta?
- Elintarvikesektorin kilpailutilanne
- Askelmerkit vähittäiskauppayhteistyöhön - vähittäiskauppa ostajana, reunaehdot, toimintatavat ja vaatimukset
- Suomalaiset ruoka-alan yrittäjät Suomessa ja osana kansainvälisiä markkinoita
Ensimmäinen työpaja ti 4.2.2020 klo 10 - 15 Vantaa, Tikkurila, Urheilutie 6
Suomalaisella ruualla on tekijät ja kasvot – suomalaisella ruualla on tarinat
- Tarinat puhuttelevat – esimerkkejä ruokatarinoista
- Esimerkkejä onnistumisista ja haasteista
- Miten meillä kerrotaan suomalaisesta ruuasta?
- Miten kerron oman tarinani?
Toinen työpaja ke 4.3.2020 klo 10 - 15 Hyvinkää, Knehtilän tila
Miten parannan maatilan tai ruuantuotannon imagoa?
- Ympäristönäkökulma
- Hyvinvointinäkökulma
- Vesistön merkitys
- Taloudellinen/yhteiskuntavastuullinen merkitys
- Kuluttajatiedon hyödyntäminen
Oman yrityksen imago näkyväksi – luonnosinfograafi