Asiakaspalvelumme koronavirusepidemian aikana

13.03.2020
Koronavirustapausten määrän noustua Suomessa ja maailmalla olemme tehneet muutoksia toimintaamme varmistaaksemme asiakkaidemme ja henkilöstömme hyvinvoinnin sekä suojellaksemme asiakkaidemme liiketoimintaa. Koronavirustilanteen aikana suosimme asiakaspalvelussamme etäpalvelua ja -yhteyksiä. Asiantuntijamme ovat yhteydessä asiakkaisiin sovituista tapaamisista ja niiden uudelleenjärjestelyistä. Olemme myös pyytäneet asiakkaitamme ilmoittamaan, mikäli heillä on sovittu tapaaminen ja tilalla tai yrityksessä on havaittu koronavirustartunta. 
 
Korona on influenssa ja suurin riskiryhmä ovat vanhukset, lapset ja pitkäaikaissairaat. Asiassa ei kuitenkaan kannata ottaa turhia riskejä. Korona on erittäin herkästi tarttuvaa. 
 
Koronavirustilanne muuttuu koko ajan ja päivitämme ohjeitamme tilanteen kehittyessä. Meijerit informoivat omista käytännöistään.
 
Näin asiakaspalvelumme toimii:
 
  • Teemme toistaiseksi tilakäyntejä, mutta hoidamme etäyhteyksien avulla kaikki ne asiat, jotka eivät välttämättä edellytä tilakäyntiä. Kun sovimme tilakäynnin, varmistamme ennen sitä, onko tilalla flunssaoireita ja sopiiko käynti tilalle. Jos oireita on, siirrämme käyntiä.
  • Huolehdimme tilakäynneillä käsihygieniastamme ennen ja jälkeen tapaamisen, jotta emme levitä epidemiaa tilalta toiselle.
  • Siirrämme kaikki mahdolliset tapahtumat etäosallistumisiksi toukokuun loppuun saakka. Ne tilaisuudet, jotka ovat luonteeltaan sellaisia, jotka eivät sovellu etäkokoontumisiksi, peruutamme ja siirrämme toiseen ajankohtaan. Informoimme ilmoittautuneita muutoksista.
  • Pienryhmätapaamisia (5-10 henkeä) voimme järjestää, jos varmistumme, että kenelläkään ei ole flunssa ja kaikki haluavat kokoontua. Näissä tilanteissa suositellaan kokoontumisten järjestämisessä välttämään rautatieasemien läheisyyttä ja julkisten kulkuvälineiden käyttämistä. Suosittelemme suosimaan maaseutumatkailuyrityksiä.
  • Noudatamme linjauksissamme viranomaisten ja Työterveyslaitoksen ohjeistusta. Emme tee sairaana töitä. Ulkomailta Suomeen palaavien työntekijöidemme kanssa toimimme suositusten mukaisesti.
 
Tärkeitä ohjeistuksia maatiloille koronavirustilanteesta:  
 
 
Vakuutusyhtiöiltä saa tarkempaa tietoa korvausasioista esimerkiksi karanteenin aikaisesta lomituksesta.
 

Jaa

Ajankohtaista

Asiantuntijat

Hae asiantuntijaa

Kaikki asiantuntijat

  • Sähköinen kasvinsuojelututkinto nyt verkossa - också på svenska
    Hyväksytyn suorituksen jälkeen todistus heti sähköpostiisi | Efter prestationen intyg direkt till e-posten
  • Tilaa palvelu
    Hyödynnä osaamisemme johtajuuteen, tuotantoon ja yritystoiminnan kehittämiseen liittyvissä ratkaisuissa.